מסגרת אשראי עסקי

מסגרת אשראי עסקי

אשראי קבוע (צף)

הסוג הנפוץ הראשון של שיעבוד לאשראי לעסקים הוא המקיף ביותר. אשראי קבוע, המכונה גם "אשראי צף", כולל תחתיו את כל הנכסים של העסק, והוא יחול כאשר סכנת קיום ממשית מאיימת עליו. השיעבוד מאפשרת לעסק להמשיך ולסחור באותם נכסים, ולמעשה להמשיך להתנהל באופן רגיל- אלא אם נמצא הוא כבר בתהליכי פירוק.

השיעבוד הצף יינתן בתמורה לחתימה על אגרות החוב, יחד עם טופס השיעבוד הצף עצמו. הוא ניתן בשני שלבים: הראשון הוא צירוף כלל הנכסים של העסק לידי הסכם אחד, והשני הוא גיבוש השיעבוד. האחרון יישאר על הנייר, כאמור, עד שימונה לחברה כונס נכסים.

שיעבוד ספציפי

שיעבוד ספציפי, כנובע משמו, חל על נכס אחד שנמצא ברשותו של העסק- שיכול בהחלט להיות גם מלאי שלם של מוצרים. מרגע תחילת השיעבוד, כל פעולה מהותית המתייחסת לנכס צריכה להיעשות באישורו של הגורם הפיננסי המשעבד. כך, למשל, אסור למכור את הנכס בשום פנים ואופן ללא אישור זה. עסקאות ליסינג תפעולי לדוגמא הן מסוג זה.

היתרון העיקרי של שיעבוד מסוג זה נוגע לעובדה שלא כל העסק מונח פה על כף המאזניים הפיננסית. כלומר, השיעבוד מעניק מרווח נשימה ביחס לנכסים האחרים של העסק, אשר נותרים עדיין בשליטתו הבלעדית.

מצד שני, המתנגדים לסוג שיעבוד זה יציינו בעיקר את ההפרעה לפעילות השוטפת של העסק, להבדיל כמובן מהמקרה של שיעבוד קבוע. במילים אחרות: כאשר השיעבוד נחתם, הלקוח מוגבל מאד בפעילות העסקים שלו, דבר שעלול לגרום להפסד כספים נוסף.

שיעבוד שלילי

השיעבוד השלילי אינו נרשם אצל אף רשם, והוא למעשה מגביל את הנכסים האפשריים לשיעבוד על ידי הלווה. הוא מאפיין בעיקרו של דבר הלוואות, וכולל התחייבות של בעל העסק שלא לשעבד נכס כלשהו לאף גורם פיננסי.

אין להפר סוג של של שיעבוד, ופעולה מסוג זה עלולה לגרום להוצאות משפטיות על הנושה. ההגנה העיקרית שלו היא על הגורם המלווה, שבמצב אחר יכול להישאר ללא נכס משועבד אחד לרפואה.

ערבות אישית

יחד עם שלושת סוגי השיעבודים שהוזכרו מעלה, עומד סוג רביעי, המכונה "ערבות אישית". ערבות מסוג זה נוגעת כבר לנכסיו האישיים של בעל העסק, בין אם המדובר הוא במכונית, בדירה או בכל דבר אחר. הערבות יכולה להיות גם עבור סכום האשראי כולו.

פתרון זה מאפיין בעיקר בעלי עסקים הפועלים בשיעור קטן עד בינוני, שאינם מסוגלים לשעבד חלקים משמעותיים מתוכו, וכן בעלי עסקים אשר ברשותם נכסים אישיים רבים.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הערכת מחיר שירותי הדברת עכברים

פוסט זה בבלוג שופך אור על הגורמים הקריטיים המשפיעים על עלות שירותי הדברת עכברים. מהיקף הנגיעות, גודל הנכס ועד לסוג הטיפול הנדרש, אנו מתעמקים בהיבטים

היתרונות של הדברה ירוקה

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על היתרונות הרבים של הדברה ירוקה. הוא מתעמק בפרקטיקה הידידותית לסביבה של הדברה המשתמשת בגישה רחבה, תוך התמקדות במניעה

אולפן גרין סקרין

גלה את הקסם של אולפן מסך ירוק, שבו הבלתי אפשרי הופך לאפשרי. בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים באולפן הירוק המסך המתקדם של Hatamov Production, ומציגים