כמה זמן נמשך טיפול לניקוי פיח מנוע?

ניקוי פיח מנוע

תהליך זה מסיר הצטברות פיח על שסתומי היניקה של מנועי הזרקה ישירה. לא תקבל שסתומי יניקה נקיים במנוע הזרקה ישירה עם פיח מימן טהור.

משקעי פיח מסביב לקצה האחורי ולגזע שסתום היניקה עלולים גם להוביל לבעיות הפעלה ותזמון כשקשה לנוע בצורה חלקה של השסתום. משקעים על שסתום היניקה יכולים להיווצר בגב השסתום, מה שמשפיע על זרימת הגז למנוע.

במהלך תהליך הזרקת הגז למנוע יש לשחרר משקעי פיח שחוסמים את המנוע ומביאים לביצועים ירודים שלו

מנקודת מבט טכנית, ניקוי המנוע ממשקעי פיח אמור לגרום לו לעבוד בצורה יעילה יותר. אם אתה מטפל במכונית שלך באופן קבוע ותשים לב לכמה פרטי תחזוקה, אתה יכול לבצע פיח מנוע תחזוקה.

על ידי ביצוע זה באופן קבוע

אתה יכול להציל את המכונית שלך ותוכל לראות שפכים כאשר המכונית שלך משחררת את המנוע. סדנאות רבות ממליצות על שחרור פיח כדרך לשחזר חלקית ביצועים שאבדו, או כדרך לעזור לרכב שלך לעבור את שלב בדיקת הפליטה של ה-MoT. ניקוי פיח במנוע יכול להסיר משקעים אלו ולהציע לנהג מספר יתרונות, אך לא כל פתרונות ניקוי הפיח עובדים אותו הדבר.

פיקדונות פיח עדיין יצטברו במנוע המכונית שלך

אבל יש צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לצמצם אותם למינימום. למרות שמדובר בתוצרי לוואי טבעיים של תהליך הבעירה, הם יכולים להצטבר ולהשפיע על ביצועי המנוע, לרבות פליטות, כוח ויעילות. עם הזמן, מנוע בעירה פנימית בונה משקעים פנימיים כגון פיח, זפת, גומי וכו'.

פיח הוא תוצר לוואי של תהליך הבעירה

המתרחש כאשר מנוע שורף דלק. מנועי בנזין מייצרים אנרגיה על ידי שריפת דלק, מה שמוביל לאורך זמן להצטברות פיח בתאי הבעירה. בעוד שבנזין יכול לשמור על מערכות הזרקת דלק נקיות, ניתן לעשות מעט לגבי הצטברות פיח.

הזרקת בנזין ישירה מאפשרת למתכנני מנועים להסביר למעשה כל מולקולת בנזין שנכנסת למנוע

כדי שיוכלו להפיק כמה שיותר אנרגיה ולייצר כמה שפחות זיהום. עם זאת, יהיה לזה גם יתרון נוסף של הכנסת בנזין לפתחי היניקה כאשר המנוע פועל במצב הזרקת יניקה, מה שאמור לפתור את בעיית חימום השמן על גבעולים של השסתומים. כדי לפתור את הבעיות הללו, כמה מדגמי המנועים החדשים יותר הרחיקו לכת והשתמשו בהזרקה ישירה יחד עם הזרקת יציאות היניקה, כך שעדיין ניתן לנקות את שסתומי היניקה באופן קבוע מדלק העובר דרך פתחי היניקה.

עם זאת בצד של שסתום היניקה הקר יותר

כמות משקעי הפיח יכולה להצטבר במידה שהיא מפריעה לזרימת האוויר דרך פתח היניקה, או אפילו עד כדי כך שהיא מונעת משסתום היניקה. אטום כראוי כאשר הוא נסגר. הסיבה לכך היא שפליטת ה-EGR ופליטות הארכובה אינן מנקות על ידי מטען היניקה. מנועי דיזל סובלים אפילו יותר, שכן הדלק עצמו אינו נשרף בצורה נקייה.

משקעי פיח גם מחמירים ככל שהקילומטראז' של הרכב עולה ואטמי המנוע נשחקים

במקרים מסוימים, תסמינים אלו יכולים להופיע לאחר 30,000 או 40,000 ק"מ בלבד. תסמינים נפוצים הנגרמים על ידי משקעי פיח במנועי הזרקה ישירה כוללים דלקת שגויה לאחר התנעות קרות, זמני סרק/ריצה עבים, היסוס ובדיקת נורות אזהרה של המנוע, שעלולות להיות ספורדיות וקשות למעקב באמצעות אבחון פשוט. אם חווית כמה מהתסמינים הנפוצים הנגרמים מהצטברות עודפת של פיח במנוע הזרקה ישירה, הדרך היחידה לתקן זאת היא לבקש ממוסכניק מנוסה להסיר את סעפת היניקה ולהסיר פיזית כל הצטברות פיח סביבה ולבצע ניקוי פיח לרכב. אל שסתום היניקה.

אם מנוע ההזרקה הישירה שלך נוטה לצבור יותר מדי פיח

אחד הדברים הקלים ביותר שאתה יכול לעשות הוא לתת למנוע שלך לסובב מעל 4000 סל"ד בתדירות גבוהה יותר. חשיפת המנוע לעומסים גבוהים יותר לפרקי זמן ממושכים מבטיחה שהוא יתחמם מספיק כדי לשרוף ולשחרר מעט פיח.

כדי לוודא שאין הצטברות של פיח מעת לעת, כדאי גם להפעיל מחדש את המנוע כל כמה מאות קילומטרים. כאשר הוא קיים, פיח מאריך את זמן החימום של המנוע כדי לשמור עליו לפעול במיטבו. הפעלה מחדש או הפעלת המנוע עד שמד המהירות מגיע לגבול או לקו אדום עוזר למנוע לשרוף את הפיח.

אם הם לא נשטפים עם בנזין

שמן זה יכול לרתוח על השסתום וליצור משקעי פיח. משקעים אלה, המורכבים מפחמימנים לא שרופים, סותם בסופו של דבר את המנוע וחלקים אחרים כגון שסתום EGR, מסנן חלקיקי דיזל, או אפילו מגדש הטורבו. פיח פשוט מתמוסס בתוך המנוע ומוסר באופן טבעי עם גזי הפליטה, שם הוא נאסף על ידי מסנן מיוחד.

מכונת ניקוי פיח חמצן-מימן יכולה להסיר לחלוטין משקעי פיח מהמנוע

ניקוי פיח מהמנוע בצפון עם engine clean המחזיקה במכונות מימן הזרקת פועל על ידי שיפור העושר הטבעי של תערובת האוויר/דלק במנוע הבעירה הפנימית שלך. זה יכול להסיר לחלוטין פיח מהמנוע ויש לו השפעה של הפחתת פליטות מוחלטת.

כאשר אני חוקר את שוק ניקוי הפיח, אני רואה מספר חברות המציעות תהליכים שונים, אולם נראה שכמעט כולן משתמשות ב-HHO או הידוע אחרת בשם OxyHydrogen.

ראשית בואו נסתכל על הסיבות

לכך שמנוע עשוי להזדקק להסרת פיח. למרבה המזל, זה כבר לא המקרה, אבל ייתכן שמנועים עדיין זקוקים לניקוי פיח, במיוחד (ובאופן אירוני) אלו המצוידים בחומרה מתקדמת לבקרת פליטה. מכוניות קלאסיות שנבנו לפני טכנולוגיית הנפט והדלק המודרנית נזקקו לסילוק קוקי כל כמה אלפי קילומטרים, שכלל פתיחת המנוע וגירוד פיזי של מרבצי הפיח.

עם זאת למנועים מודרניים

במיוחד למנועי דיזל ובנזין הזרקה ישירה, יש משקעי פיח מוגזמים, בעיקר בחלק האחורי של שסתום היניקה ובמערכת היניקה. לאחרונה הוסרתי סעפת יניקה של מנוע עם תרמוסטט לא תקין ואדים דביקים על היניקה. בהתאם לתצורת הרכב והמנוע, תיקון זה עשוי להגיע בזמן, מכיוון שהטכנאים חייבים להסיר את כל סעפת היניקה כדי לקבל גישה לדלתות.

רוב מנועי ה-GDI דורשים שחרור פיח כל 60,000 ק"מ או פחות, אבל סגנון נהיגה, תחזוקה שוטפת, איכות האוויר ואיכות הדלק יכולים להשפיע על מהירות הצטברות הפיח.

ולמרות שחלק מהתקני בקרת פליטה יכולים לסנן את רוב גזי הפליטה והפיח המגיעים ממנוע, חלק מהמשקעים נשארים. במהלך שיפוץ זה, לאחר בדיקת מצב השסתומים, גילינו שלמנוע N63 זה היו משקעי פיח משמעותיים.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים