עיצוב גינת ירק אורגנית

עיצוב גינת ירק אורגנית

טיפוח גינת ירק אורגנית, הנה חוויה מתגמלת, כי בסופו של דבר תוכלו לקצור ירקות נפלאים. דמיינו כיצד אתם מפנקים את החך בפרותיה של אמא אדמה. מה הנכם מעדיפים? עגבניות, תפוחי אדמה, מלפפונים בכמויות, פלפלים, אפונה, צמחי תבלין  הכרות עם הצרכים ודרישות הגידול יעזרו לכם לשתול  ולזרוע בזמן הנכון בכדי ליהנות  מפרי עמלכם.

אם עומדת לרשותכם גינה קטנה

ניתן להשתמש במכלים לאותם ירקות ותבלינים. תוכלו למצוא בשוק מגוון מכלים במבחר גדלים, צורות וצבעים. כמומחית לעיצוב גינות אני מגישה כאן מספר טיפים בנוגע לעיצוב גינה אורגנית, אתם כמובן מוזמנים ליצור קשר לייעוץ והדרכה. סביר להניח שאתם כבר מדמיינים לעצמכם את מיקומה של חלקת הירק. יתכן שלתבלינים תהיה פינה משלהם או אפילו חלקה בפני עצמה. אם אתם מתכננים לגדלם במכלים, סביר כי תשתלו את הרוזמרין במיכל אחד ואת הטימין באחר.  נשמע נהדר, אבל אפשר לשפר זאת על ידי שיטת השתילה בזוגות. שתילה אורגנית בזוגות שהיא דרך מעניינת לשתף פעולה עם הטבע. צמחים שונים מפתחים ביניהם יחסים סימביוטיים. על מנת לייפות את הגינה האורגנית ולהפוך אותה לבריאה יותר, תוכלו להשתמש בסוגי צמחים אשר פיתחו יחסים שכאלו ביניהם. יחסיים סימביוטיים תקפים לגבי מינים רבים של צמחים. ניתן לנצל זאת על מנת למקסם את לבלוב הירקות, התבלינים ושאר השתילים בחצר. הדמיון הוא הגבול היחיד !

ישנם כמה סוגי של יחסים אותם ניתן לנצל

חשוב להבין אותם על מנת לבחור את האופציה הטובה ביותר לחצר שלכם. ישנם צמחים הפולטים כימיקלים מהשורשים או מן העלים: כך למשל מבריחות העגבניות תולעי משי, אשר מצידן ניזונות מעלי כרוב. צמחים אחרים מושכים חרקים התוקפים מזיקים ומונעים מהם גישה לצמחים קרובים אחרים: שעועית, לדוגמה, מושכת זן של חרקים אשר נטפל לחרקי תירס. צמחים הזקוקים להצללה חלקית גדלים לעתים קרובות בצורה מיטבית לצילם של צמחים גדולים יותר או שיחים. שורה של צמחים נוקשים/עמידים יגוננו על החלשים יותר מפני נזקי הרוח.

מי אמר שחלקת הירק-תבלינים שלכם חייבת להיות מרובעת או אפילו מלבנית?

מדוע חייבים לשתול דווקא בשורות ישרות? לשורות ישרות חשיבות במשק חקלאי. האם הוא הדין גם אצלנו בגינה? לעתים חלקת הירק-תבלינים נסתרת מן העין ומוחבאת ליד גדר ללא תאורה ראויה, כי אלו נחשבים לפחות אסתטיים.

אולי נחשוב מחוץ לקופסה?

קחו את הזמן כדי לשקול כיצד עשויות אדניות מוגבהות להתאים לנוף שלכם. אפשר להשתמש בצורות שונות של מכלים. ודאו שהן מקבלות כמות מספקת של שמש וכי אין הן קרובות מדי לעצים. על בחירת הירקות והתזמון כעת עליכם לבחור אלו ירקות ותבלינים אתם רוצים לשתול והיכן. למדו להבחין בין מהם הגידולים הרב שנתיים והעונתיים ולשתול ולזרוע בהתאם. שילוב של צבעים ובו בעת שתילה בזוגות יכולים לייפות את הגינה שלכם. אם תחליטו על עגבניות וגזרים למשל, אל תשתלו את כולם באותה עת. מומלץ לבצע זאת בשלבים ובכמויות קטנות בהפרשים של שבועיים שלושה. כך תזכו להתענג על טעמם הנהדר למשך תקופה ארוכה יותר.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הערכת מחיר שירותי הדברת עכברים

פוסט זה בבלוג שופך אור על הגורמים הקריטיים המשפיעים על עלות שירותי הדברת עכברים. מהיקף הנגיעות, גודל הנכס ועד לסוג הטיפול הנדרש, אנו מתעמקים בהיבטים

היתרונות של הדברה ירוקה

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על היתרונות הרבים של הדברה ירוקה. הוא מתעמק בפרקטיקה הידידותית לסביבה של הדברה המשתמשת בגישה רחבה, תוך התמקדות במניעה

אולפן גרין סקרין

גלה את הקסם של אולפן מסך ירוק, שבו הבלתי אפשרי הופך לאפשרי. בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים באולפן הירוק המסך המתקדם של Hatamov Production, ומציגים