מפתח צינורות

מפתח צינורות

בכל תהליך של הרכבת צינורות מעורבת גם פעולה של הברגה, בין באמצעות הברגה ישירה של צינור לצינור ובין באמצעות שימוש ברכיבי הברגה המורכבים על גבי הצינורות לצורך חיבורם. בניגוד לרכיבי הברגה כלליים בעולם האספקה הטכנית, צינורות לרוב אינם כוללים בתוכם פני שטח מובנים המותאמים להברגתם באמצעות כלי הברגה סטנדרטיים כמו מפתחות שוודיים. בכדי לפתוח הברגה של צינורות יש צורך, על כן, בכלי ייעודי שנקרא מפתח צינורות.

מהו מפתח צינורות ואיך הוא עובד?

מפתח צינורות הוא כלי עבודה המורכב משלושה מרכיבי מפתח. המרכיב הראשון הוא מוט מתכת מכופף בתצורת האות הסופית ך, כשרגלו הארוכה משמשת כידית אחיזה ורגלו הקצרה משמשת כדופן אחת מתוך שתיים לאחיזת הצינור. מתחת לרגל הקצרה של אותו מוט מתכת מותקן רכיב מתכת שאמור לאחוז את הצינור מצידו השני.

את הרכיב הזה ניתן להזיז לאורך הרגל הארוכה של מוט המתכת על מנת ליצור את המרווח המתאים לקוטר הצינור. הזזתו מתבצעת על ידי רכיב מתכתי ספירלי שבסיבוב שלו ניתן לקדם או להרחיק באופן איטי ומדורג את רכיב המתכת לאחיזת הצינור ביחס לרגל הקצרה של מוט המתכת. לאחר שפותחים את המרווח בין שתי הרגליים הקצרות בהתאם לקוטר הצינור, ניתן להדק אותן סביב הצינור באמצעות סיבוב הרכיב הספירלי.

לאחר יצירת נעילה על הצינור, יש לסובב כעת את הצינור לכיוון הרצוי על מנת לסגור או לפתוח את ההברגה שלו. מפתח צינורות מבוסס על כך שהרגל הקצרה הבודדת היא מעט רופפת, כך שבהפעלת לחץ עליה היא יכולה להינעל למקומה ובכך להבטיח אחיזה מלאה של הצינור, גם כששטח הפנים שלו עגול וחלק לחלוטין.

בחירת מפתח צינורות

בחירה של מפתח צינורות היא פעולה פשוטה למדי אם כי מומלץ מאוד לבחור בכלים איכותיים ורובסטיים בלבד. מפתח צינורות הוא כלי עבודה שעליו מופעל לחץ עצום בזמן העבודה ומפתחות שיוצרו בחומרים באיכות נמוכה עלולים להישבר או להיסדק כתוצאה מהלחץ המופעל עליהם. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בבחירת המפתח הוא גודל המפתח.

ישנם מפתחות צינורות שמאפשרים עבודה עם צינורות קטנים יחסית בגודל של צול אחד עד שניים, בעוד מפתחות אחרים יודעים להתמודד עם קטרים גדולים הרבה יותר. לשימוש ביתי אפשר להסתפק בהחלט בפורמט הקטן של המפתח, אך בשימוש מקצועי ומסחרי יש צורך להבטיח שהמפתח שלכם ידע להתמודד עם כל הצינורות בהם אתם עשויים להידרש לטפל.

לבסוף, חשוב שידית האחיזה תהיה ארוכה למדי על מנת לספק לכם כוח מינוף בזמן סיבוב הצינור, וכן שרגלי האחיזה בצינור ירופדו במשטח גומי מחוספס שיאפשר למפתח לאחוז בצינור חלק ורטוב על מנת להבטיח את הנעילה החזקה הנדרשת לפתיחת צינורות שצברו חלודה של שנים באזור ההברגה שלהם ואולי אף סובלים מדפורמציה של אזור ההברגה.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הערכת מחיר שירותי הדברת עכברים

פוסט זה בבלוג שופך אור על הגורמים הקריטיים המשפיעים על עלות שירותי הדברת עכברים. מהיקף הנגיעות, גודל הנכס ועד לסוג הטיפול הנדרש, אנו מתעמקים בהיבטים

היתרונות של הדברה ירוקה

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על היתרונות הרבים של הדברה ירוקה. הוא מתעמק בפרקטיקה הידידותית לסביבה של הדברה המשתמשת בגישה רחבה, תוך התמקדות במניעה

אולפן גרין סקרין

גלה את הקסם של אולפן מסך ירוק, שבו הבלתי אפשרי הופך לאפשרי. בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים באולפן הירוק המסך המתקדם של Hatamov Production, ומציגים