בחן את עצמך האם אתה מסוגל להקים חברת סטארט אפ

להקים חברת סטארט אפ

אם חשבת אי פעם להקים חברת סטארט אפ, יש כמה גורמים ותכונות של מיזם כזה שחשוב שתכיר לפני שתרוץ ותוסיף את עצמך לסטטיסטיקה של עולם ההיי-טק

אנשים רבים אומרים כי הראש היהודי לא מפסיק לעבוד ולהמציא המצאות. עדות מוחשית לכך אפשר למצוא בהיותה של ישראל "אומת הסטארט-אפ".

כל סטארט אפ מתחיל ברעיון

יש יזמי הייטק שתמיד חלמו להקים סטארט אפ ורק לאחר קבלת החלטה זו צריכים למצוא את הרעיון שיעמוד בבסיס החברה שלהם. אנשים אחרים חשבו על רעיון חדש- מהפכני, שונה, מבריק- שאיש עוד לא חשב עליו לפניהם ורק אז הם מחליטים כי הם רוצים להקים מיזם.

בין אם הדרך לסטארט אפ התחילה כך או כך, מהרגע בו קיים הרעיון כדאי מאוד לבדוק לגביו מספר דברים.

ראשית – האם מישהו חשב על זה קודם?

יכול להיות כי חשבתם שהרעיון שלכם יצירתי וחדשני אבל בבדיקה יסודית באינטרנט גיליתם שרעיון זה כבר קיים, ואולי אפילו מצליח. מעבר לבדיקה באינטרנט, מומלץ לבדוק גם במשרדי רשם הפטנטים כדי לראות שהרעיון לא נרשם בעבר. גם במידה וגיליתם כי הרעיון שלכם כבר "התגלה" בעבר אין זה אומר כי התקווה שלכם לסטארט אפ נגוזה. לעיתים קרובות רעיון טוב בביצוע קצת שונה יכול להוביל למהפכה.

לקיחת סיכון – לקפוץ אל המים

רעיונות נועדו להישאר אצלנו בראש אלא אם נביא אותם אל תוך המציאות. במקרה של מיזמים עסקיים וחברות סטארט אפ, דבר זה יקרה רק במידה וניקח את הסיכון ונקפוץ אל המים.

למה הכוונה? לשחרר את כל יתר הדברים בחיים ולהתמקד רק ברעיון ובמיזם החדשים. לעזוב את מקום העבודה הקיים, להשיג מימון ממקורות שונים ולגייס צוות ראשוני במידה וצריך. רק כאשר תעשו את הדברים הללו הסטארט אפ שלכם יתחיל לקרום עור וגידים.

אז איך תדעו שכדאי לכם לקפוץ אל המים?

מבחינה אישית, חשוב שתבינו את הסיכון שאתם לוקחים. ייתכן כי בשנים הקרובות תהיו במצב כלכלי לא יציב ולא בטוח כלל, איכות החיים תרד ככל הנראה וכי יכול מאוד להיות שבסוף תכשלו ותאלצו להתחיל מהתחלה במקום אחר. זהו טיעון פסימי למדי, אבל גם הוא חלק מהסיכון וחשוב לקבל ולהבין אותו במלואו.

מעבר לרמה האישית, לפני שתיקחו את הסיכון אתם חייבים למפות היטב את הסביבה העסקית שתכנסו אליה. הכוונה היא לברר ולמקם חברות קיימות ומתחרות, לבדוק את היקף השוק ואת המגמות הקיימות בו. נסה לנהל בדיקה עובדתית ככל האפשר שרואה האם הרעיון שלך באמת יכול לפתור את הבעיות העומדות בפני הלקוח לעומת המתחרים?

בתור יזם סטארט אפ עליך לוודא גם שיש החזר השקעה כלכלי וכי הפוטנציאל של המיזם יהיה משמעותי. שים עצמך בנעליהם של משקיעים ותחשוב האם היית משקיע ברעיון זה, ואם כן- למה?

האם יש לך כישורים בתור יזם?

החזקה ברעיון טוב והנכונות להוציא אותו אל הפועל לצערנו אינם מספיקים.
אם אתה באמת מאמין בסטארט אפ שלך אתה צריך להכניס אל שורת המשתנים גם את היכולות העסקיות והמקצועיות שאתה מביא אל העסק.
למשל- האם אתה חושב שתוכל לשווק ולדחוף את הרעיון שלך? האם תוכל לשכנע אנשים אחרים- משקיעים ומשתמשים- שהוא באמת רעיון מעולה ונחוץ?
האם תצליח לגייס ולנהל עובדים והאם אתה בעל רקע בתחום? כיצד תתנהג עסקית בתקופת משברים וחוסר וודאות?

כל אלו הן שאלות חשובות שמקבלות מענה לא רק במידת הנחישות שלך כיזם סטארט אפ אלא גם עפ"י נתונים אמפיריים על רקע ההיסטוריה האישית שלך ושל שותפיך ועל פי היכולות האישיות שלכם.

השאלות שנשאלו עד כה הן רק תחילתו של הקרחון הנקרא חברת סטארט אפ, אולם חשוב לשאול אותן. זכרו כי אתם בתחילתו של מסע וחשוב כי תגיעו מצוידים היטב בפרספקטיבה רחבה ובתוכנית עסקית טובה ככל האפשר כדי ליצור את התנאים הטובים ביותר להצלחה של הסטארט אפ שלכם. בהצלחה!

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הערכת מחיר שירותי הדברת עכברים

פוסט זה בבלוג שופך אור על הגורמים הקריטיים המשפיעים על עלות שירותי הדברת עכברים. מהיקף הנגיעות, גודל הנכס ועד לסוג הטיפול הנדרש, אנו מתעמקים בהיבטים

היתרונות של הדברה ירוקה

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על היתרונות הרבים של הדברה ירוקה. הוא מתעמק בפרקטיקה הידידותית לסביבה של הדברה המשתמשת בגישה רחבה, תוך התמקדות במניעה

אולפן גרין סקרין

גלה את הקסם של אולפן מסך ירוק, שבו הבלתי אפשרי הופך לאפשרי. בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים באולפן הירוק המסך המתקדם של Hatamov Production, ומציגים