בחירת המעקה הנכון לבית

בחירת מעקה לבית

אם אתם נמצאים לפני שיפוץ של הבית הנוכחי שלכם או במידה ואתם מתכננים את בית חלומותיכם, אתם קרוב לוודאי מקדישים לא מעט אנרגיה ומחשבה לנושא העיצוב, לא פחות משאתם מקדישים לנושא הפרקטיות.

הבית המושלם משלב בין פונקציונאליות לעיצוב בצורה המושלמת ביותר. וככל שתקדישו יותר מחשבה בכל אחד מהאלמנטים בחלל, כך בסופו של דבר העבודה הסופית תשביע את רצונכם בצורה טובה יותר וכך תצטרכו לעשות כמה שפחות שינויים בשלב מאוחר יותר. והדבר נכון ובא לידי ביטוי בכל אלמנט שהוא בתחום עיצוב הפנים.

מעקה לבית – בטיחות ועיצוב

אחד מהמרכיבים בבתים עם יותר מקומה אחד שמשלבים בצורה המושלמת ביותר את העיצוב עם הפרקטיות הוא מעקה לבית. המעקה בראש ובראשונה הוא נועד כדי לספק הגנה מפני נפילה לקומה התחתונה או נפילה במדרגות. עם זאת, אין שום סיבה שהוא לא יהיה אלמנט עיצובי ממדרגה ראשונה (תרתי משמע). כיום מייצרים מעקה לבית ממגוון רחב ביותר של חומרים, מנירוסטה ועד זכוכית, מעץ ועד פלדה ואין אף מעצב פנים נחשב שמזניח את המעקות בחללים שהוא מעצב.

עם זאת, מאחר ומדובר על שילוב של שני תחומים, לעתים נוטים להזניח אחד מהם על חשבון האחר. דוגמא לכך היא מעקה שיוצר מזכוכית עדינה שלא מתאים למשל לבתים עם ילדים. מעקה זכוכית צריך לעמוד בפני תווי תקן מחמירים ביותר ולספק לצד השקיפות ותחושת המרחב גם בטיחות מרבית. אחרת, אין לו שום תכלית.

דוגמא נוספת ומצוינת להזנחה של הבטיחות לטובת העיצוב היא מעקבות שמורכבים מסורגים ללא הקפדה על מרווח תקני. סורגים כאלו יכולים להוביל לנפילה של פעוטות במקרים מסוימים ולתקיעה של ראש סקרן במקרים אחרים. קחו זאת לתשומת לבכם ושלבו בחכמה בין בטיחות לבין עיצוב.

המשיכו את הקו הכללי

רוב הסיכויים שבחרתם כבר בסגנון עיצוב מסוים עבור הפרויקט החדש שלכם. במידה ואתם אכן נמשכים לתחום העיצוב, אתם יודעים ודאי שכדי לייצר חלל אחיד מבחינה סגנונית, אסור להזניח אף חלק או אלמנט בתחום העיצוב. כך למשל אם תתייחסו לאותו מעקה לבית כאביזר בטיחות, תמצאו את עצמכם עם בית בסגנון מודרני תעשייתי בצבעים קרים, שנעשה בו שימוש רב במתכת ועם מעקה עץ מסולסל.

מקרה מצער אחר הוא לבנות בית בסגנון כפרי חמים ולא להתייחס למעקה עשוי הנירוסטה ששובר את קו העץ הביתי שהשקעתם בו כל כך הרבה.

מעצב הפנים שלכם ואתם

נכון, באופן עקרוני הם אנשי מקצוע ושכרתם את השירותים שלהם בדיוק בגלל זה. עם זאת, בסופו של דבר מדובר על הפרויקט שלכם. עדיף שלא תשכחו זאת. העלו באוזניהם סוגיות כמו למשל העניין של מעקה לבית וקחו חלק פעיל בכל קבלת ההחלטות מהקטנה ביותר ועד לגדולה ביותר. זכרו – אתם אלו שתגורו בבית בסופו של דבר. בהצלחה.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

היתרונות של הדברה ירוקה

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על היתרונות הרבים של הדברה ירוקה. הוא מתעמק בפרקטיקה הידידותית לסביבה של הדברה המשתמשת בגישה רחבה, תוך התמקדות במניעה

אולפן גרין סקרין

גלה את הקסם של אולפן מסך ירוק, שבו הבלתי אפשרי הופך לאפשרי. בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים באולפן הירוק המסך המתקדם של Hatamov Production, ומציגים